Premijerno prikazan dokumentarni film „Zemlja za nas“

Dokumentarni film „Zemlja za nas“ premijerno je prikazan tokom online promocije, odnosno panel diskusije u kojoj su učesnici podijelili iskustva o ovom projektu.

Ovaj dokumentarac je sniman od marta do juna tekuće godine, na više lokacija širom Bosne i Hercegovine, i predstavlja prikaz života stranaca i pripadnika nacionalnih manjina u ovoj zemlji. Riječ je projektu koji je podržan kroz program Bosnia and Herzegovina Resilience Initiative (BHRI), koji sprovodi Međunarodna organizacija za migracije (IOM), uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), a realizovao ga je Helsinški parlament građana Banja Luka.

„Razgovarali smo sa šest izuzeno zanimljivih stranaca/kinja, koji već godinama žive ovdje, i pet pripadnika/ca nacionalnih manjina, čiji su preci takođe stranci koji su svojevremno doselili i ostali u BiH. Svi oni imaju fantastične životne priče i iskustva koja su podijelili s nama i tokom ove panel diskusije na kojoj su učestvovali neki od sagovornika/ca iz filma.“, pojasnila je Željka Umićević iz Helsinškog parlamenta građana Banja Luka, koordinatorka projekta.

O projektu su, naime, tokom panel diskusije, a nakon premijernog prikazivanja filma „Zemlja za nas“, govorili Helena Jaggi Kosić, koja je iz Švajcarske preselila u BiH prije 18 godina, Yamen Hrekes, mladi Sirijac koji u Banjaluci živi posljednjih sedam godina, te Nestor Ruiz, Španac koji je nastanjen u Jajcu i posvećen očuvanju prirodnih ljepota BiH. Pored njih, panelisti su bili i Davor Ebner, kao pripadnik austrijske nacionalne manjine, i Siniša Moretti, potomak Italijana koji su krajem 19. vijeka doselili u Teslić.

„Evo, sada kada sam prvi put pogledala film, mogu reći da je jako emotivan, ali što je još važnije – pozitivan. Mislim da smo zaista uspjeli prikazati život u BiH i samu ovu zemlju baš onako kako je vidimo mi koji smo ovdje doselili – šta je to magično što BiH ima i zbog čega ostajemo ovdje“, govori Hellena Jaggi Kosić, koja je u rodnoj Švajcarskoj diplomirala teologiju, a u BiH radi kao instruktorka zen meditacije, dok je istovremeno začetnica permakulture na ovim prostorima.

Svi akteri su saglasni da je kroz film „Zemlja za nas“ prikazana šarolikost i višeslojnost ljepote BiH, koje je, ipak, moguće spoznati tek kada u njoj neko provede određeno vrijeme. Takođe, ukazali su i na činjenicu da je to zemlja koju je moguće do podne voljeti, a već do kraja dana razmišljati kako je zauvijek napustiti, ali da je to, bez obzira na sve, zemlja za sve nas.

„Ipak, ovo je jedan od rijetkih dokumentarnih filmova koje sam pogledao, a nakon čega me nije obuzeo osjećaj tegobe i neke negativnosti. Zaista sam srećan i počastvovan što sam učestvovao u ovom projektu i od srca čestitam svima koji su na bilo koji način bili uključeni“prokomentarisao je tokom panel diskusije Tomislav Durtka iz Prnjavora, koji je kao pripadnik poljske nacionalne manjine takođe bio sagovornik u ovom filmu.

Dokumentarac „Zemlja za nas“ je javno dostupan svima koji ga žele pogledati, a pronaći ga možete na Facebook stranici Helsinškog parlamenta građana Banja Luka.

Facebook
Twitter